grudnia 05

KLIKNIJ PO PEŁNE INFO

października 24

września 25

Jako że pojawił się artykulik o mnie i mojej przemianie na dużym portalu, pozwalam sobię podlinkować
Zobaczcie jak zrzuciłem 58kg


września 11

Zapraszamy na naszą SNAP-relacje z tych targów, uwaga jest mocno !

września 06

Mocna ekipa to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą , a napewno do nich zalicza się Piotrek , który zaczął się bawić w jutuba. Jak mu poszło ?
Sami sprawdźcie , dla mnie bomba , tylko za mało przeklina ;)

no i koniecznie obczajcie ofertę suplementów z GABĄ

sierpnia 21

Wredny Japończyk

 

Tak właśnie mówił na ten trening jeden z moich podopiecznych, który aż pałał entuzjazmem na samą myśl o tych 4 minutowych interwałach :)

 

a tak wyglądał po tych 4 minutach ;)

 

 

 

 

Izumi Tabata to jednak kawał ch*ja jest ;) #tabata #hiit #mocnytrening #mocnytrener #potreningu #zajechanyklient #mcfit #workout #gym #fatburning #dhwanda

Post udostępniony przez Witek Kurdziel (@superwitek)

 

 

Czemu Japończyk ?

 

Bo mówimy o Panu Izumim Tabacie urodzonym w 1956 roku w Japonii.

 

Czemu wredny ?

 

Bo stworzył 4 minutowy interwałowy protokół treningowy którym szlifował wydolność tlenową i beztlenową (naraz!) japońskich olimpijczyków, przy okazji wpływając też na obniżenie poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie !

 

Nieźle co ?

 

Trening ten nazwano na jego cześć TABATĄ

 

Zasady są proste jest to trening polegający na naprzemiennych interwałach 20 sekund pracy,10 sekund odpoczynku (w sumie 30 sekund) powtarzanych 8 razy (łącznie 4 minuty) , oczywiście całość poprzedzamy delikatną rozgrzewką, a kończymy cool downem.

 

 

W modelowym treningu wybiera się jedno ćwiczenie angażujące większość grup mięśniowych np. ergometr wioślarski, kolarski, bieg bokserski, burpees itp.

 

Z biegiem lat powstało wiele modyfikacji (których puryści już nie uznają za tabatę zresztą) jak np. łączenie kilku ćwiczeń w jeden trening.

 

Moim zdaniem , maksymalna ilość ćwiczeń to dwa, inaczej faktycznie , za dużo mięśni odpoczywa podczas poszczególnych interwałów, poza tym pod presją czasu łatwo sobie pomylić ćwiczenia.

 

Jak wygląda przebieg treningu ?

Bardzo prosto: ustawiamy timer (są specjalne apki na telefony, które odmierzają zarówno czas pracy jak i odpoczynku, nie trzeba tego podczas treningu kontrolować)

 

Wybieramy ćwiczenie , czas START i lecimy 20 sekund na abolutnego maksa do odcięcia ! Aż timer wyda sygnał do odpoczynku, potem 10 sekund nie robimy NIC , dzwonek i od nowa 20 sekund zapie….nia , i znowu 10 sek odpoczynku , i tak 8 razy aż miną 4 minuty.

 

Nic prostszego ? - Spróbujcie !

 

A czemu to tak wspaniale działa ?

 

Oczywiście podczas tak krótkiego wysiłki nie spalimy jakiejś znaczącej ilości kalorii , ale kumulacja zmęczenia która następuje podczas kolejnych interwałów powoduje zaciągnięcie długu tlenowego, który będziemy spłacać jeszcze kilka godzin po zakończeniu treningu.

Spłacać czym? Ano tłuszczem :)

 

Dziękuje, dowidzenia !

A raczej SAYONARA !

 

 

 

p.s. dostałem kilka pytań na pw jaki suplement najbardziej pomoże poprawić możliwości w tego typu treningu, będzie to oczywiście BETA-ALANINA

 

kwietnia 22

bx.jpg

Wypatrujcie wybranych produktów Biogenix w MOCNYMSKLEPIE

drwal.jpg

Pudło !!!

IMG_20170422_162844.jpg

Łapa siedzi !

IMG_20170422_170123.jpg

Nie zabrakło wartościowych szkoleń, jakby ktoś chciał skorzystać z treningu kettlebell to zapraszam !

pop.jpg

POPUŚ CZY TO TY ???

marca 09

polecam ten skrót, wrażenia po otwarciu drzwi - bezcenne :)

lutego 26

74g Białka
24g Węgli
16g Tłuszczu

to chyba nieźle co ?
a białka do wykonania tego przepisu znajdziecie TUTAJ

lutego 14

➡ Drugą grupą suplementów, którą omówimy w tej mini serii będą odżywki białkowe :) ❗️
Przede wszystkim zacznijmy od tego czym są białka i do czego nam służą?
Białko to podstawowy budulec wszystkich narządów w naszym organizmie,jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu a także wykazuje duże działanie anaboliczne.Gdy je zjadamy, ulegają w naszym organiźmie rozpadowi na mniejsze składniki czyli aminokwasy, które z kolei ulegają wchłanianiu w naszym organiźmie.
Aminokwasy możemy podzielić na grupę:
➡ aminokwasów egzogennych czyli niezbędnych, których ogranizm sam nie potrafi wytworzyć, i musimy je dostarczać z “zewnątrz” wykazują one największe działanie anaboliczne
➡ aminokwasów endogennych czyli takich, które organizm potrafi sam syntetyzować, a ich obecność jest wskazana natomiast nie konieczna

Czym jest białko w proszku i jakie mamy jego rodzaje?
Mleko składa się w 80% z kazeiny i w 20% z serwatki(z ang Whey). Białko w proszku powstaje z serwatki, w której podczas procesów filtracji dochodzi do usunięcia pewnych ilości tłuszczy oraz węglowodanów i w zależności od rodzaju filtracji powstają różne rodzaje białek serwatkowych.
Pierwszym z nich będzie:
✔koncentrat białka serwatkowego (z ang WPC czyli whey protein concentrat), który jest najprostszą a zarazem najtańszą wersją, zawiera on w swoim składnie od 65% do 80% białka na 100g,trawi się znacznie wolniej od izolatu i pozostałych frakcji
✔izolat białka serwatkowego (z ang WPI czyli whey protein isolate ), który ze względu na lepszy proces filtracji zawiera bardzo małą ilość węglowodanów oraz tłuszczy a dużą ilość białka bo aż od 80% do ponad 90% na 100g produktu i jego trawienie przebiega o wiele szybciej niż w przypadku koncentratu,
✔hydrolizat białka serwatkowego (z ang whey protein hydrolyzed), jest białkiem wstępnie strawionym zawierającym w składzie znikomą ilością tłuszczy i węglowodanów oraz cechuje się bardzo szybkim czasem trawienia.
✔Kazeina micelarnajest białkiem wolnowchłanialnym, zawierającym około do 80% białka na 100 g. Zapewnia stałe uwalnianie aminokwasów do krwi, co czyni ją dobrym antykatabolikiem. Ze względu na swój długi czas wchłaniania, jest świetnym rozwiązaniem podczas redukcji ponieważ powoduje uczucie sytości przez o wiele dłuższy czas niż standardowy koncentrat białka serwatkowego.
✔kazeinian wapnia jest gorszą frakcją białkową niż kazeinian wapnia,również ulega dłuższemu trawieniu
✔Albumina jaja kurzego jest białkiem o najwyższej jakości biologicznej, zawiera pełny profil aminokwasowy,jest uważana za najlepsze źródło białka działające anaboliczni.
✔a także wielofrakcjowe mixy białek zawierające różne rodzaje białek np.śladowe ilości izolatu oraz hydrolizatu a głównie składający się z koncentretu białka serwatkowego co powoduje różną wchłanialności białka
✔białko wołowe to hydrolizowane białko wytwarzane z mięsa wołowego cechujące się bardzo dużą zawartością białka na porcję,zawiera śladowe ilości węglowodanów oraz tłuszczy.

Po co suplementacja białka w proszku w diecie i kiedy stosować?
Najprościej rzecz ujmując jeżeli mamy problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości białka z pożywienia bądź chcemy po prostu odpocząć od ciągłego jedzenia mięsa,jajek i innych produktów, białko w proszku idealnie się do tego nadaje ponieważ w łatwy sposób możemy “nabić” jego sporą ilość pijąc pysznego szejka.
Jego zwiększona ilość w okresie redukcji tkanki tłuszczowej niesie za sobą sporo korzyści ponieważ powoduje przyśpieszenie metabolizmu, zmniejszenie apetytu a także wywołuje powstawanie efektu termogenezy poposiłkowej czyli wytwarzaniu ciepła w organiźmie które przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej. Najwięcej ciepła w organizmie powstaje właśnie po spożyciu białek, ponieważ do ich spalania organizm potrzebuje wytworzyć jak najwięcej energii.
Porą którą mógłbym polecić na przyjmowanie białka serwatkowego to okres bezpośrednio po treningu.Jednak aby w pełni wykorzystać potencjał “okienka anabolicznego” warto również w celu lepszej absorpcji tych składników dodać węglowodany proste które w szybszy sposób spowodują transport białek na odbudowe
uszkodzonych włókien mięśniowych.Odżywkę Białkową możemy również stosować zaraz po przebudzeniu a także między posiłkami.

A więc czym powinniśmy się kierować kupując białka?
Wybierając białko powinnismy je dobierać odpowiednio do okresu w którym aktualnie się znajdujemy. W czasie budowania masy mięśniowej nie będziemy potrzebowali aż tak dobrej jakości białka serwatkowego jak izolat i w zupełności wystarczy koncentrat. Przy nadwyżce kalorycznej nie będzie konieczne
przejmowanie się dodatkową ilościa węglowodanów prostych z odżywki białkowej(koncentratu białka).Jeżeli jednak ktoś stawia na jakość oraz zależy mu na jak najszybszym transporcie białek
do odbudowy mięśni powinien postawić na izolat bądź nawet na lepsze frakcje białkowe, przede wszystkim podczas redukcji tkanki tłuszczowej gdzie będziemy unikać węglowodanów prostych.
Należy jednak pamiętać o tym, że suplementy białkowe nie mogą zastąpić diety, a jedynie ją wspomóc!

Cała oferta odżywek białkowych