Wyciskanie sztangielek nad głowe Wyciskanie Arnolda
października 22

Jest to najważniejsze i najbardziej podstawowe ćwiczenie w treningu mięśni naramiennych (barków). Oprócz mięśni naramiennych (przednie i środkowe partie) pracują także mięśnie czworoboczne (kaptury) oraz mięsnie klatki piersiowej (górna część) , a także tricepsy.

Ćwiczenie to występuje w wielu wariantach :

- wyciskanie z przed głowy (wtedy poza barkami pracuje także góra klatki)

- wyciskanie zza głowy (wtedy mocniej angażujemy kaptury)

Niezależnie od miejsca opuszczania sztangi , można je robić :

- siedząc (lepsza stabilizacja kręgosłupa)

- stojąc (większe możliwości siłowe)

Wykonanie :

Stojąc : stajemy w lekkim rozkroku , uchwyt nieco szerszy, niż rozstaw barków(przy węższym pracę przejmują mięśnie trójgłowe ramion) , stoimy prosto sztange wyciskamy , aż do wyprostu ramion , a następnie opuszczamy do linii uszu (wersja za głową) lub do mostka (wersja z przodu).

Siedząc : ustawiamy oparcie ławki pionowo (dla wersji “za głowe”) lub lekko odchylone (dla wersji “przed głowe”) , siadamy prosto dbając aby plecy w naturalny sposób przylegały do oparcia , sam ruch wyciskania przebiega identycznie jak w wariancie stojącym.

Wszystkie te warianty można wykonywać zarówno na ”wolnej” sztandze , jak i na maszynach , suwnicach.

8 komentarzy do wpisu “Wyciskanie sztangi nad głowe”

  1. fbs powiedział:

    mega dobre cwiczenie, nalezy tyko uwazac zeby nie nalozyc zbyt duzego ciezaru i nalezy zachowac równowage. po okolo miesiącu zwiekszając co tydzien obciązenie efekt bardzo pozytywny. barki stają sie ladnie wyrzezbione i twarde. sprobuj a zobaczysz:)

  2. fbs powiedział:

    a to moja fotka:)

    http://img256.imageshack.us/my.php?image=image020cf7.jpg

  3. admin powiedział:

    forma idzie !

    a co to za bandaże ?

    walczysz ?

  4. fbs powiedział:

    bandaze zakladam czasem na nadgarstki gdy cwicze, a poza tym kick boxing

  5. djwds powiedział:

    Podobno jak się podnosi nad głowę to się nie urośnie.

  6. admin powiedział:

    to nie jest ćwiczenie dla dzieci

  7. Michael powiedział:

    nie macie kontuzji barkow cwiczac ta partie miesni?ja bardzo czesto je lapie,moze to genetyczne predyspozycje,ale to uciazliwe,chyba trzeba sie wspomoc jakas suplementacja na stawy,jakies propozycje?

Skomentuj