Skłony boczne Wiosłowanie sztangą w opadzie
października 24

Ćwiczenie na mięśnie najszersze grzbietu, obłe mniejsze, obłe większe, podgrzebieniowe, dwugłowe ramion

W szerokim nachwycie można wykonywać to ćwiczenie do karku i do brody, mięśnie są wtedy atakowane pod różnymi kątami lecz wersja do karku jest mniej naturalna dla stawów. Chwytamy drążek nachwytem na szerokość większą niż szerokość barków. Nogi uginamy w kolanach. Podciągamy się aż szyja przekroczy poziom drążka. Zaawansowani mogą podczepić dodatkowe obciążenie.

W uchwycie neutralnym mięśnie obłe wykonują nieco większą pracę podobnie jak dwugłowe ramion. Aby wykonać to ćwiczenie niezbędny jest specjalny drążek, można jednak specjalną rączkę od wyciągu przełożyć nad drążkiem prostym. Dłonie układamy równolegle do siebie wężej niż szerokość barków. Podciągamy się aż mostek minie poziom drążka.

W podchwycie zdecydowanie większą role przejmują bicepsy trzeba bardzo wczuć się w pracę mieśni najszerszych grzbietu. Drążek prosty chwytamy podchwytem na szerokość barków, podciągamy się aż broda minie drążek.

2 komentarzy do wpisu “Podciąganie na drążku różnymi chwytami”

  1. fbs powiedział:

    dobre cwiczenia na wiele parti miesni. godne stosowanie , proste w wykonaniu znane powrzechnie w armi

  2. Arnoldzik powiedział:

    Vito ja mam nietypowe pytanie do tego ćwiczenia:)rozstaw dłoni węższy od szerokości barków co powoduje(nachwyt Vito)?czy to działa bardziej na dolną cześć najszerszego…z góry dziekuje

Skomentuj