Podciąganie na drążku różnymi chwytami Wiosłowanie hantelką w opadzie
października 24

Ćwiczenie angażuje mięśnie najszersze grzbietu, obłe mniejsze, obłe większe, podgrzebieniowe, czworoboczne, mięśnie równoległoboczne, prostowniki grzbietu

Stajemy nad sztangą w rozkroku pochylamy tułów do pozycji prawie równoległej do podłoża, plecy w naturalnym ugięciu (unikamy kociego grzbietu), nogi lekko ugięte w kolanach. Sztangę chwytamy na szerokość barków i podciągamy ją do brzucha(wiosłujemy). Podciągając sztange do klatki piersiowej angażujemy bardziej mięśnie czworoboczne i tył barków.

Można wykonywać to ćwiczenie na suwnicy Smitha.

Dla odciążenia kręgosłupa (i wyłączenia z pracy mięśni prostowników grzbietu) możemy je wykonywać leżąc na brzuchu na ławce skośnej.

4 komentarzy do wpisu “Wiosłowanie sztangą w opadzie”

  1. zapalony fan ;) powiedział:

    pytanie mam proste…bo zawsze MNie to zastanawia: czy jak robie to cwiczenie to mam sztange poprostu podnosic góra,dół czy ma to byc dosłownie wiosłowanie czyli ruchy okrężne??? to samo tyczy sie wiosłowania hantelkami… z góry dzieki ;]

  2. admin powiedział:

    mają to być ruchy po łuku , gdyby były góra-dół to sztange byś podnosił do barków a podnosi się ją do brzucha

  3. majer powiedział:

    jest tez opcja ze mozna chwycic sztange pod chwytem jak dla mnie daje duzo lepsze efekty:)

  4. Arnoldzik powiedział:

    co daje nam opcja podchwytem na szerokość barków…która cześć najszerszego w ten sposób pracuje?

Skomentuj