Szrugsy Wyciskanie sztangielek leżąc
października 24

W ćwiczeniu tym pracują mięśnie klatki piersiowej, mięśnie trójgłowe ramion, przednie aktony mięśni naramiennych, w różnych proporcjach w zależności od wariantu

Możemy wyciskać na : ławce płaskiej w normalnym uchwycie , kładziemy się wtedy na ławce , plecy przylegają do ławki , a nogi przylegają do podłoża. Uchwyt nieco szerszy niż szerokość barków sztange chwytamy nachwytem. Sztangę opuszczamy troszke powyżej brodawek, po czym wyciskamy do wyprostowania rąk. Ten wariant jest kluczowy jeśli chodzi o rozwój klatki piersiowej , pracuje w nim cała grupa tych mięśni.

W tym samym ułożeniu ławki możemy sztange chwycić nieco wężej niż szerokość ramion – wtedy większy akcent kładziemy na wewnętrzne partie klatki (ważne aby uchwyt nie był zbyt wąski wtedy większość pracy przejmują tricepsy)

Leżąc na ławce skośnej głową w górę stymulujemy górne partie klatki i przednią część barków (im większy skos tym więcej pracy przechodzi z klatki na barki)

Leżąc na ławce skośnej głową w dół największy nacisk jest kładziony na dolne partie klatki tak zwane „podcięcie”

Wszystkie odmiany wyciskania można wykonywać także na suwnicy.

5 komentarzy do wpisu “Wyciskanie sztangi leżąc”

  1. fbs powiedział:

    mowią ze jesli ktos wyciska swoją wage na raz jest dobry a waze 75 a 78 biore na serie po 8 :) czy na to ma wplyw ze duzo cwicze na tricepsa? czy poprostu klatka jest dobrze rozwinieta?

  2. admin powiedział:

    no jak ktos wyciska swoja wage raz , to nie jest jakis rewelacyjny :)

  3. mancher powiedział:

    no ja jak ćwiczyłem to ważyłem 52 kg a na raz brałem 70 kg :D

  4. djwds powiedział:

    ja waże 85 a wziąłem tylko 67 ale mieałem dużo przerwy w treningach.

  5. admin powiedział:

    zbadaj ten trening

    http://www.mocnyblog.pl/2007/11/27/popraw-sile-wycisku/

Skomentuj