Wyciskanie sztangi leżąc Rozpiętki
października 24

Wszystkie mięśnie klatki piersiowej biorą udział w tym ćwiczeniu

Kładziemy się płasko na ławce do rąk bierzemy hantelki trzymamy je nachwytem minimalnie skręcone do wewnątrz w ten sposób że w pozycji końcowej stykają się one ze sobą tworząc trójkącik. Użycie hantelek daje nam te przewagę w stosunku do sztangi, że możemy je opuścić poniżej linii klatki co powoduje lepsze jej rozciągnięcie, jak też w fazie wyciskania pozwalają one lepiej „dopiąć” klatke , rotacja dłoni daje możliwości lekkiej modyfikacji kąta pod którym pracują nasze mięśnie , więcej pracy maja też mięśnie stabilizujące ruch , ponadto siły rozkładają się po równo , nie ma możliwości że mocniejsza ręka wyręcza słabszą. Mówiąc krótko jest to ćwiczenie o wiele wszechstronniejsze.
Podobnie jak przy użyciu sztangi , możemy manipulować kątem pochylanie ławki:

Leżąc na ławce skośnej głową w górę stymulujemy górne partie klatki i przednią część barków (im większy skos tym więcej pracy przechodzi z klatki na barki)

Leżąc na ławce skośnej głową w dół największy nacisk jest kładziony na dolne partie klatki tak zwane „podcięcie”

2 komentarzy do wpisu “Wyciskanie sztangielek leżąc”

  1. fbs powiedział:

    a nie lepiej poprostu wyciskac sztange? jaka jest róznica?

  2. admin powiedział:

    Tak jak napisałem w arcie - jest to wszechstronniejsze ćwiczenie :

    1 - uruchamia więcej mięśni stabilizujących ruch
    2 - pozwala na dużo większy zakres ruchu
    3 - uniemożliwia sytuacje gdy silniejsza ręka przejmuje prace słabszej

Skomentuj