Prezentacja firmy - BSN Odchudzające wskazówki specjalisty
Jan 17

Krótkie wyjaśnienie znaczenia tych trzech liter, żeby Was nie zaskoczył nigdzie ten skrót::

Full Body Workout

Czyli na nasze : trening całego ciała naraz.
Nie ma się co za dużo rozpisywać wersji FBW jest tyle że w może on być stosowany przez każdego i w każdym celu.

Na moim blogu wrzuciłem do tej pory 4 różne FBW :

ACT
Arniego
5×5
HST

Oczywiście czy komuś bardziej podchodzą treningi FBW czy dzielone to już kwestia indywidualna, jednak ma on kilka zalet:
- łatwo go modyfikować (ilośc serii, powtórzeń)
- łatwo zmieniać priorytety poprzez dołożenie na wybraną grupę serii i manipulowanie kolejnością (priorytetową grupę dajemy na początek!)

Ważne : FBW to idealny trening gdy siłownia jest dla nas dodatkiem tylko do innych treningów (np. sztuk walki). Wtedy na siłownie jest mniej czasu ( z reguły 2, no góra 3 dni w tygodniu) i taka szybka intensywna „siłówka” na złożonych ćwiczeniach w stylu 5×5 to coś w sam raz !

23 komentarzy do wpisu “Trening FBW”

  1. PedzaceCyce powiedział:

    Ja jestem zwolennikiem FBW przy powracaniu po dluzszej przerwie na silke.

    Po zrobieniu jakiejs obwodowki, bardzo fajnie wyjechac sobie z treningiem w ktorym ochota sama do cwiczen przychodzi.
    Glownie to FBW skladaja sie z cwiczen zlozonych wiec Wyciskanie na Barki / Przysiad / Martwy / Plaska wszystko na jednym treningu!

    Az chce sie zyc :D I dlatego po dluzszych przerwach z silownia motywuje sie w ten sposob i jade takim treninigiem :D

    I chyba teraz sobie pykne od lutego jakies FBW :-)
    Ostatnio nawet robilem to arnoldowe, troche przerobilem :)
    Wrzuc cos nowego jak masz ;-)

    Pozdrawiam

  2. Rusin powiedział:

    Pytanie laika: Czy duże partie mięśni nie powinny mieć dłuższego odpoczynku? Czy robienie klatki, pleców, nóg co dwa dni ma sens?

  3. admin powiedział:

    Od końca :

    W przypadku tych treningów ma. Dlaczego ?
    Dlatego że owszem ćwiczymy np. klate na każdym treningu , ale intensywność pojedyńczego treningu jest odwrotnie proporcjonalna do jego częstotliwości.
    Jest on lżejszy niż przy treningu danej partii raz w tygodniu - więc zdąża się ona zregenerować.
    Mówiąc wprost przy zwykłym treningu dzielonym robimy na klatke ok. 4 ćwiczeń po 3-5 serii. Po takiej sesji klatka musi długo dochodzić do siebie.
    Przy FBW klatke owszem jest co dwa dni , ale robimy na nią 1-2 ćwiczenia.
    Koniec końców obciążenie tygodniowe klatki jest mniej więcej takie samo.

    Pędzące niektóre FBW są tak ciężkie że na pierwszy rzut po przerwie odradzam. Moim zdaniem na “powroty” najlepsze ACT , do takiego 5×5 trzeba juz mieć pewną podbudowe.
    Chyba że się już jest bardzo doświadczonym pakerem :)

  4. Kazach powiedział:

    Trening FBW jest dobry, ale tylko okresowo, bo łatwo się nim zajechać i doprowadzić do kontuzji zwłaszcza przy ćwiczeniu na dużym ciężarze typu metodą 5X5 lub jak siłka jest dodatkiem do innego sportu. Przy takim trenowaniu potrzeba super dobrze sie odżywiwąc + suple i dużo snu.
    Podstawa to dobra periodyzacja treningu i budowanie po kolei wszystich parametrów. Po kolei wytrzymałość, masa, siła i tu zależnie kulturyści jeszcze raz masa i potem rzeźba, a sportowcy inni po sile robią dynamikę. Każdy cykl powinnin trwać po 4-5 tygodni między nimi przerwa po 1 tydzień na lekkie treningi mające pomóc w regeneracji.

    FBW najlepiej sprawdza się przy robieniu siły, wytrzymałości i dynamiki.

    Masę i rzeźbę lepiej robić w systemie SPLIT lub innym treningu dzielonym

    Przerobiłem już kilka różnych programów i takie jest moje zdanie w tej kwestii.

  5. AdamS powiedział:

    FBW jest b.dobrym treningiem gdy łączy się go np z SW i np możemy trenować tylko 1-2 razy w tyg.IMO po dłuższych przerwach też nim jade na rozruszanie ale wtedy nie jest to taki ciężki trening.Jakis czas ćwiczyłem nim normalnie w ciągu roku i powiem szczerze że efekty ciekawe.

  6. admin powiedział:

    no dokładnie uważam jak AdamS

    Kazach , co do zajechania , wiadomo jest to ciężki trening , zakładam że osoby łapiące sie za niego sa na tyle rozsądne że zadbają o czynniki regenerujące

  7. kuba powiedział:

    Bardzo fajna stronka naprawdę polecam. Teraz robię trening na masę i siłę split ale potem na pewno zrobię jeden z tych treningów. Dzięki!

  8. boxer66 powiedział:

    mam do was pytanie ciekawie piszecie i chciałbym was prosić o prozbe czy ktoś mogłby mi polecić jakiś dobry trening na siłe nawet ten 5×5 albo FBW prosze was o pomoc i aby któs mi wytłumaczył na czym to polega

  9. admin powiedział:

    w temacie 5×5 napisalem Ci ze jest dobry na siłe!

  10. vbng powiedział:

    chce spalic troche tkanki tluszczowej przy czym nie spalic miesni… ktory trening by byl najodpowiedniejszy?

  11. kromka powiedział:

    16lat staż na siłowni 0 trenuje Kyokushin, który trening będzie dla mnie najlepszy na rozbudowę mięśni?

  12. katiusz powiedział:

    Witam!!!

    Zaczynam dopiero chodzić na siłownie. Mam za sobą dwa tygodnie ale chciałbym poradzić się w zakresie jakiegoś konkretnego planu bo jak narzazie robię coś ale bez większego ładu i składu. Mam 27 lat 178 cm i 78kg wagi. Szczególna uwagę chce zwrócić na brzuch ( opona się trochę zrobiła) ale rownież przeprowadzić sobie ogólnie dwa razy w tygodniu taki kompletny trening( nie na przyrost masy tylko na spalenie tego co mam i zamiana na mięśnie.
    Mam wielka prośbę co możecie mi zaproponować( czyli jak,co, ile i jak często ) mój mail; kacik21@wp.pl
    POZDRAWIAM i z góry dzięki!!!!

  13. admin powiedział:

    http://www.mocnyblog.pl/2007/11/26/aerobic-circuit-training-act/

    na poczatek z miesiąc ACT i pamietaj o odpowiedniej diecie

    http://www.mocnyblog.pl/2008/01/19/odchudzaniowe-wskazowki-specjalisty/

    mozesz dorzucic spalacz ale to nie tak od razu

    pozdr

  14. sasik powiedział:

    Witam!:)

    trenuje sporty biegowe przez co górne partie mięśniowe są trochę ze tak powiem zaniedbane chciałbym popracować nad “górką” i je poprawić proszę o pomoc co możecie mi doradzić pozdrawiam!

  15. barteklip9 powiedział:

    zacznij trenować górę ciała np przez fbw %-)

  16. Anonim powiedział:

    Witam. Miałem przerwe w treningach na siłowni ok. 2 lat i teraz chcę do tego wrócić i myslałem o tego typu treningu. Rozpisałem sobie to tak:

    3 razy w tygodniu ten sam zestaw ćwiczeń:

    klata: wyciskanie klasyczne sztangi i rozpietki
    biceps: sztanga klasyczna stojac i sztnga krotka uchwytem mlotkowym
    triceps: francuzkie oburacz i pompki tricepsowe
    plecy: sciaganie drazka do klatki i do plecow
    barki: wyciskanie sztangielek siedzac na laweczce i wyciskanie sztangi zza barkow

    Co o tym myslicie?

  17. Krisi powiedział:

    a nóg nie robisz?? Trening jak dla mnie dobry rozpietki mozesz na skosie w gore zrobic:)

  18. Radekk powiedział:

    Cześć , jestem początkujący na siłowni lecz miałem przerwy i nie dokońca wiedziałem co robie , chodzę na MMA i taki trening FBW jest dla mnie zbawieniem czy mógłby ktoś rozpisać mi plan ogólno rozwojowy ? Dziękuje

  19. admin powiedział:

    Radekk ale podaj wiecej info o sobie , nie tylko ze chodzisz na MMA

  20. KinGKonG powiedział:

    Witam czy stosując FBW 5×5 dokładać ciężar co serię czy każdą serię jednym ciężarem?

  21. admin powiedział:

    pierwsza potraktuj rozgrzewkowo

Skomentuj