Przykładowy trening na ubicie i podrzeźbienie Kreatyna zapobiega uszkodzeniom mózgu ?
lutego 15

Indeks Glikemiczny to parametr określający wpływ węglowodanów na podniesienie się poziomu glukozy we krwi. Czyli w dużym uproszczeniu szybkość wchłaniania weglowodanów. Należy dobierać węglowodany o niewysokim IG, wtedy przyswajane są stopniowo , dostarczając cały czas energii i nie powodują skoków cukru we krwi. Efektem skoków cukru po węglowodanach o wysokim IG są napady głodu , osłabienie , skoki insuliny. Długotrwałe utrzymywanie wysokiego poziomu insuliny może doprowadzić do cukrzycy , a na pewno do przyrostu tkanki tłuszczowej. Jedyny okres gdy możemy sobie pozwolic na węglowodany o nieco wyższym IG jest okres bezpośrednio potreningowy , gdy wyższy poziom insuliny szybciej i skuteczniej wtłoczy substancje odżywcze do zmęczonych treningiem, złaknionych mięśni.

Tabela indeksów glikemicznych najpopularniejszych węglowodanów:

11 komentarzy do wpisu “IG - Indeks Glikemiczny”

  1. PedzaceCyce powiedział:

    Wiele osob przy ukladaniu diety nie zwraca na to uwagi, dobry post :-) Tylko jeszcze niech sie te tabele pojawia i bedzie super :D

  2. admin powiedział:

    poprawione

  3. 2l0ty powiedział:

    Czyli po treningu piwko mile wskazane ?:D

  4. zyta powiedział:

    po treningu trzeba w 100% uzupełnić poziom glikogenu poprzez dostarczenie glukozy.

  5. Borys Morton, W-wa powiedział:

    Spróbować też powinieneś pokarmów, wg tzw. Indeks Żywieniowy. Tabele te dają
    obraz rzeczywisty, biologicznych uwarunkowań i jest to skuteczne. Wystarczy spróbować na sobie. Wynik nas zaskakuje.
    B. M. Warszawa

  6. Karolina Hedder, Poznań powiedział:

    INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ, to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, a; IG, to marketing i biznes.
    Tabele produktów wg tzw. INDEKS ŻYWIENIOWY; pomogą nam we właściwej ocenie, przy realnym doborze pokarmów dla nas biologicznie prawidłowych. Tabele te, opracowali naukowcy z instytutu o nazwie; INSTYTUT naukowo-badawczy im. Prof. Ryszard Lorenca w Krakowie.
    UWAGA: wyniki , IRL KRAKÓW, zgodne z; Copyright by W H O ****

    K. H. Poznań

  7. yassu powiedział:

    Indeks żywieniowy wymiślili prostacy:) a nazywają siebie naukowcami :)) To totalne bzdury!!! Szkoda tylko ludzi co płacą im 45 zł. za kawałek papieru promowanego wyssanymi z palca ideologiami. Zgodne z Copyright by W H O :)))

  8. yassu powiedział:

    jajo można znieść:))

  9. Adrian RONSON, W-wa powiedział:

    Ryż, biały lub brązowy, podnosi poziom cukru o__ ok. 18-20% wzrostu po spożyciu, a więc wyjątkowo NISKO, max. po ok. 60 min., czyli nie od razu, i wchłania się DŁUGO !!
    Kasza jaglana zawiera skrobię, ryż też, a mimo to kasza wchłania się już po 15 minutach, tj. mamy ten największy wzrost, a w ryżu po 60 minutach. Są to tzw. __NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu.
    WSKAZANIA te można i trzeba ZWERYFIKOWAĆ, również UWIARYGODNIĆ, w trosce o własne zdrowie i Ew. wyniki sportowe.
    Każdy kto zechce, może sobie te wzrosty sprawdzić własnym glukometrem i nie jest to trudne !!
    Wobec tego ryż powinien być jako produkt żywieniowy; ZALECANY lub DOZWOLONY.
    Odnośnie konsumpcji to ostanie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

    PUENTA.
    RYŻ biały to produkt najwyższej wartości odżywczej, to OCZYWISTE !!

  10. rambo powiedział:

    Ten post to podstawa w odzywianiu!!staram sie w ciagu dnia jesc weglowodany o niewysokim IG,owocuje to tym ze nie lapie zwaly hehe,mam ciagly doplyw energi i lepsze samopoczucie,takie produkty jak np: słodkie ziemniaki, dziki ryż, fasola i owoce zapewniaja mi poprostu lepsze funkcjonowanie w ciagu dnia i sa takze bardzo wazne jesli nie chcemy zlapac zbednego tluszczyku lub poprostu go zgubic ;)

  11. Ala powiedział:

    Kocham Grocha;*

Skomentuj