Przelicznik miar Porusz mięśnie bez sprzętu!
marca 13

Jest to trening typu FBW , 3x w tygodniu - poniedziałek,środa,piątek lub w innych konfiguracjach tak żeby nie kolidowało z treningami bokserskimi.


8 komentarzy do wpisu “Plan treningowy Weidera dla bokserów”

  1. spoko_loko powiedział:

    trening spoko

  2. Pita powiedział:

    Kurde, trening nawet ciekawy, ale 13 ćwiczeń?? Ja przy 2 boksach w tygodniu nie daje rady robić 3 razy w tygodniu 8 ćwiczeń, wiec przerzuciłem sie na 6. No chyba, że to jest pisane pod zawodowców, którzy niczym inny się już nie zajmują.

  3. admin powiedział:

    Te oldschoolowe treningi z książki weidera są ogólnie dość ciężkie. Z drugiej strony zauważ że serii na poszczególne ćwiczenia nie ma jakiejś ogormnej ilości. Max 3. Myśle że lepszym pomysłem byłoby przejście na 2 treningi siłowe w tygodniu. To + 2 boksy da 4 ciężkie treningi na tydzień.

  4. kazach powiedział:

    To było dobre ale kiedyś! Teraz ćwiczy się zupełnie inaczej. Ogólne założenia:
    4 etapy
    1 - wytrzymałość mięśniowa = Trening obwodowy przechodzi się z ćwiczenia na ćwiczenie płynnie po kolei wykonanie wszystkich ćwiczeń =1obwód mogą być ćwiczenia takie jak na tej liście. Powtórzenia w granicach od 10do 15. ćwiczy się zazwyczaj co drugi dzień. Robiąc 3albo 4 obwody. Stosujemy głównie ćwiczenia izolowane.

    2 etap Masa mięśniowa Tu można zaczerpnąć wariant kultrurystyczny np. trening ARNOLDA z tego blogu.

    3 etak Poprawa siły Tu trenujemy podobnie jak trójboiści
    robiąc na każdym treningu : wyciskanie, przysiady i ciągi lub skłony ze sztangą do tego podciąganie sztangi wzdłuż tułowia, wiosłowanie lub ściąganie drążka szerokiego, wycisaknie wąskim i wycisaknie na bicesps

    i na koniec 4 etap:
    zwiększanie a następnie utrzymanie dynamiki lub inaczej mocy:
    stosujemy bardzo szybkie ruchy i powone opuszczanie ciężaru, a stosowane ćwiczenia to:
    wyciskanie na ławce, zarzut sztangi na klatkę, wybicie sztangi nad głowę, podskoki ze sztangą na barkach, podciąganie na drążku dynamiczne
    Do tego praca z piłkami lekarskimi róznego rodzaju rzuty. No i praca na woku i tarczach.

    TRENING BOKSERSKI musi być zgrany odpowiednio z treningiem siłowym.

  5. Pita powiedział:

    Możliwe, że tak właśnie zrobię, ale na razie dobrze mi idzie z 3ema krótszymi siłowniami, jakoś chyba lepiej umiem siłę rozłożyć :)

  6. Pita powiedział:

    Kazach, ile treningów w tygodniu powinno się robić w 2gim, 3ecim i 4tym etapie?

  7. kazach powiedział:

    W 2 i 3 etapie po 3 treningi co drugi dzień.
    W etapie 3 przez pierwsze 3tygodnie czyli okres zwięszkania dynamiki też 3 treningi. A potem w okresie podtrzymania wystarczą 2 treningi. Np w poniedziałek i czwartek.
    Nie pisałem o treningu mięśni brzucha. Bo zwykle to robi się ich dużo na treningu bokserskim i nie ma sensu katować jeszcze brzucha na siłowni. No chyba że ktoś trenuje boks żadko czyli 1 lub 2 razy w tygodniu, wtedy też należy potrenować na mięśnie brzucha na siłce.

  8. kazach powiedział:

    Na 2-3 i początku 4 etapu najlepiej po 3treningi, a poteż żeby podtrzymać dynamikę wystarczą 2 treningi

Skomentuj