Wiek, a odżywki Lepszy wycisk – wkomponowanie w rozpiskę
grudnia 10

Wrzucam fajny artykulik kolegi Damiana „Pitt Bulla” myśle że wielu osobom się przyda!
Pitt Bull od razu proponuje konkretne odżywki Activlaba !!!

Wchodzisz na ring i masz w głowie tylko jedno , zniszczyć przeciwnika?
Liczy się tylko wygrana?
Trenujesz sztuki walki?
Chcesz być jak najlepszy?
Trenuj ciężko i walcz ze swoimi słabościami a na pewno będzie coraz lepiej!
W każdym sporcie sprawdzi się znane juz powiedzenie “Trening czyni mistrza”, i każdy z tym się zgodzi (a jak ktoś się nie zgodzi to radze skończyć z piciem lub czymś mocniejszym ).

Ale zarówno w każdym sporcie bardzo ważne jest dodatkowe “wspomaganie” , nie mowa tu o środkach farmakologicznych - to juz inna bajka… Mowa tu o suplementacji , w zasadzie każdy sport wymaga różnych jej metod i różnego jej stosowania (dobór odpowiednich środków). Ja postaram się teraz opisać wam najbardziej przydatne “zabaweczki” dla Fighterow , a wiec jedziemy!

DIETA
Zacznijmy może od podstaw (które ważne są wszędzie, nie tylko na ringu).
Na “pierwszy ogień” leci odpowiednio zbilansowana dieta. Nie będę rozpisywał się o tym jak i w jakich proporcjach należy jeść , bo to juz każdy powinien wiedzieć. Wspomnę o odzywkach które tutaj mogą nam wyjść z “pomocna dłonią”. Nadchodzi moment ze nie dajemy sobie rady z właściwym dostarczeniem makroskładników, wtedy powinniśmy się zaopatrzyć w odzywki typu:

- węglowodanowo-białkowe (tzw. Gainery - czyli nic innego jak posiłek w proszku)
Przykladowe produkty : KLIK !

- białkowe
Przykladowe produkty : KLIK !

- węglowodanowe
Przykladowe produkty : KLIK !

- Witaminy, minerały… itd.
Przykladowe produkty : KLIK !

REGENERACJA
No to pora na “ogień drugi”, czyli juz ten bardziej sprecyzowany.
Treningi osób trenujących sztuki walki są naprawdę bardzo długie i wyczerpujące, dlatego nie możemy zapomnieć o odpowiedniej regeneracji organizmu. Bo jak możemy podjąć kolejny wysiłek , gdy nasz organizm nie odpoczął sobie jeszcze po ostatnim? Tutaj bardzo pomocne okażą się suplementy które w mniej lub bardziej znaczny sposób pomogą nam “dojść do siebie” , najważniejsze z nich to:

- BCAA ; czyli aminokwasy rozgałęzione, stosowane głownie w porach około treningowych (czytaj przed/w trakcie/po wysiłku) , moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby tu stosowanie BCAA w płynie z uwagi na to iż możemy sobie popijać taki napój w trakcie wysiłku (jeśli mamy taka możliwość oczywiście) i utrzymywać dzięki temu stale stężenie aminokwasów w krwiobiegu

- Glutamina ; której działanie coraz częściej zostaje podważane. Podczas wysiłku bardzo duże zapasy tego aminokwasu zostają “utracone” wiec naturalna reakcja powinno być odpowiednie ich uzupełnienie, czy działa? Sprawdź najlepiej sam , jest duże grono osób zadowolonych z tego suplementu i duże grono które działania nie odczuwają. Najlepsze pory stosowania według mnie to po treningu oraz na noc

Przykladowe produkty : KLIK !

- ZMA ; czyli cynk magnez oraz witamina B6 w odpowiednich proporcjach; krotko - przed snem , poprawia jakość snu oraz regeneracje

Przykladowe produkty : KLIK !

SIŁA / WYTRZYMAŁOŚĆ / POBUDZENIE
Gdy zapewnimy organizmowi odpowiednie warunki regeneracyjne , możemy przejść do kolejnego kroku jakim jest poprawa siły/wytrzymałości, która jak wiadomo jest niezbędna w tym sporcie.

- Kreatyna ; najbardziej znany suplement stosowany w sportach gdzie siła oraz wytrzymałość odgrywają ważną role. Jej działanie sprowadza się do wytwarzania i przenoszenia ATP - głównej cząsteczki odpowiedzialnej za produkcję energii.
W przypadku osób trenujących sztuki walki polecałbym stała suplementację kreatyną (dawki rzędu 0.03-0.04g kreatyny na kg masy ciała dziennie) nowszymi formami kreatyny tj. Jabłczan/Ester/Kre Alkalyn/ z uwagi na to iż po zwykłym monohydracie może wystąpić retencja wody podskórnej, co mogło by spowodować spadek szybkości zawodnika.
Ostatnio bardzo modne suplementy oparte na kreatynie to tzw. Stacki Kreatynowe , czyli nic innego jak różnego rodzaju kreatyny + transportery do niej + dodatki typu glutamina/tauryna/beta alanina + bardzo często “NO Boozery”. I co do tych ostatnich miałbym pewne ale , NO Boozery to substancje (arginina , cytrulina) które wzmagają produkcje tlenku azotu , nasze naczynia krwionośne zostają poszerzone i w wyniku tego mięśnie podczas treningu staja się dużo lepiej “napompowane”, tyko czy aby na pewno jest nam to potrzebne w tym sporcie? Otóż nie , bo po co? a co gorsza możemy stracić dość poważnie na szybkości podczas treningu/walki. Dlatego przy wyborze stacka kreatynowego radziłbym kierować się tym by w składzie nie posiadał on tego typu substancji.

Przykladowe produkty : KLIK ! i KLIK !

- Termogeniki ; (spalacze tłuszczu) , w swoim składzie zawierają substancje takie jak między innymi: kofeina, synefryna, bioperyna, tyrozyna, guarana ,zielona herbata. W cyklach stosowane jako spalacze tkanki tłuszczowej - poprawiają przemianę materii , podnoszą temperaturę ciała Jedno razowo stosowane jako dodatkowy szybki zastrzyk energii. W porze przed treningowej mogą okazać się bardzo dobrą bronią. Składniki wchodzące w skład tego typu suplementów są tak dobrane by maksymalnie poprawić skupienie/chęci do treningu/pobudzenie/wydolność podczas wysiłku.

Przykladowe produkty : KLIK !

LIBIDO / SAMOPOCZUCIE

Krok ostatni, co nie znaczy że małoważny, czyli ogólne samopoczucie i sprawa libido.
Każdy zawodnik powinien tryskać energią a podczas walki powinna rodzic się w nim “bestia” tutaj pomocne mogą okazać się suplementy które maja za zadanie w sposób naturalny podnieść poziom produkcji testosteronu.

- Tribulus Terrestris ; afrodyzjak od lat stosowany w medycynie ludowej. Efektem końcowym jego działania powinno być pobudzenie jąder do syntezy własnego testosteronu. Na rynku mamy bardzo duży wybór suplementów o składzie bardziej rozbudowanym tj. znajdziemy na etykiecie dodatkowo substancje typu: owies zwyczajny, żeń-szeń syberyjski. Zanim dokonamy zakupu produktu z tego typu zabaweczek , należy dokładnie zapoznać się z opisem składników zawartych w produkcie z uwagi na to iż coraz częściej okazuje się ze nie wszystkie są tak naprawdę naturalne.

Przykladowe produkty : KLIK !

PRZYKLADOWA SUPLEMENTACJA (ROZPISKA)

Dzień treningowy:
Rano do śniadania:
-porcja Tribulusa
-porcja Witamin i Minerałów

W ciągu dnia do posiłku przed treningowego:
-porcja Tribulusa

~ 40-60 minut po posiłku; ~ 40 minut przed treningiem: -porcja Termogenika

Podczas treningu:
-roztwór aminokwasów BCAA + Węglowodanów (napój izotoniczny)

Po treningu:
-porcja kreatyny
-porcja glutaminy
-porcja odzywki białkowej

Przed snem:
-porcja Tribulusa
-porcja ZMA
-porcja Glutaminy

Dzień nie treningowy:
Rano do śniadania:
-porcja Tribulusa
-porcja Witamin i Minerałów
-porcja Kreatyny

W ciągu dnia do posiłku
-porcja Tribulusa

Przed snem:
-porcja Tribulusa
-porcja ZMA
-porcja Glutaminy

autor i ’sztuka’ walki :)

Skomentuj