grudnia 15

Przedstawiam wam pierwszy z tekścików Michała jednego z ludzi MOCNESKLEPU !

„Mały” wie co pisze , waży prawie tyle co ja :) a wyciska ponad 140kg , w łapie 48 !

oddajmy więc mu głos:

Na początek trochę anatomii.

Mięsień piersiowy większy - Musculus pectoralis major - można podzielić na 2 części : dolną i środkową, oraz górną. Popularnie mówiąc ‘klata’ należy do najważniejszych mięśni ponieważ skurcze tego mięśnia umożliwiają nam wypychanie ramion do przodu. Dodatkowo ‘klata’ pełni pomocnicze funkcje przy oddychaniu,. ale dość tego naukowego pierdolenia, przejdźmy do konkretów !

Dobrze rozwinięte mięśnie klatki piersiowej nie tylko świadczą o naszej tężyźnie fizycznej ale również chronią nasze serce i płuca przed różnego rodzaju urazami :P

zatem jak zbudować WIEEEELKA klatę ??!!

Przyznaje się jestem winny, jestem uzależniony od ławki płaskiej ! kocham tą prostotę położyć się na plecach pod ciężka sztanga i ciskać ile wlezie. Jednak często jest to droga do nikąd.

Bo SYMBOLEM kulturystów jest wielka GÓRA klaty wyglądająca jak półka ( pamiętacie chyba to zdjęcie Arniego który ma tak dojebana klatę ze może sobie na niej postawić szklankę ?!) Takie mięśnie można otrzymać poprzez atakowanie klaty sporymi ciężarami w ćwiczeniach opierających się o skośną ławke.

Zostawcie swoje ego w domu lub w szatni, przez najbliższe 12 tygodni szlaban na ławke płaska! zapnijcie pasy ruszamy !

1. Rozpiętki hantlami na skośnej ławce z glową w górę

to ćwiczenie pozwoli wam wstępnie zmęczyć uparty na przyrosty obszar góry klaty

wykonajcie 4 serie po 15 12 10 i 8 powtórzeń w każdej serii zwiększając ciężar

2. Wyciskanie sztangi na skośnej ławce z glową w górę

ćwiczenie którego chyba nie trzeba przedstawiać

wykonajcie 3 serie 12 10 i 8 powtórzeń a na ostatnia czwartą serie załadujcie ciężar którym zrobicie tylko 4 ruchy ale od razu po nich zdejmijcie 30% ciężaru wykonajcie kolejne 4 ruchy później kolejne 30% i kolejne 4 ruchy….dosyć

po tym powinniście być już na niezłej pompie, dlatego na koniec zostawiłem…..

3. pompki na poręczach

pamiętajcie o poprawnej technice, łokcie szeroko, opuszczaj się nisko, dasz rade i doczep sobie ciężar do pasa !

4 serie po 12 powtórzeń powinny załatwić sprawę, a teraz idź do lustra, zobacz jaki jesteś WIELKI !

Pozdrawiam i polecam dobrą kreatynke!