lipca 22

Poznaliście już jednego z MOCNYCH ludzi – Małego , czas na tekścik drugiego Michała aka ‘Rambo’ :)

Rambo tańczy breaka , i swoje treningi podporządkował głównie pod ten sport , efekt ? - 95kg suchutkiej masy , duża wytrzymałość i dynamika

oddajmy więc mu głos , przedstawiam krótki tekścik o tym sporcie

Na początku trochę historii, Breakdance to rodzaj specyficznego i unikatowego tańca z dużą ilością elementów siłowo-sprawnościowych, oraz kroków wykonywanych “w parterze”, czyli rękami i nogami(a często całym ciałem) na ziemi. Taniec ten narodził się w latach 70tych w Bronksie, dzielnicy Nowego Jorku .

Chciałbym skupić swoja uwagę w tym artykule na słowach siła i wytrzymałość,niema się co oszukiwać break to jeden z najbardziej wymagających tańców,sprawność tancerzy musi być na najwyższym poziomie,wlicza się w to siłe i wytrzymałość mięśni całego ciała,gibkość i przede wszystkim kondycje.

Jeśli miałbym określić partie mięśni które najbardziej wykorzystujemy,śmiało mogę powiedzieć że jest to brzuch,więc jeśli macie zaległości w tym temacie już dziś bierzcie się za trening!!
Inne różnie ważne grupy mięśni to: triceps,przedramię,barki,biceps,plecy,nogi!

Jak widać b-boying jest naprawdę niezła ogólnorozwojówką. Oprócz samych treningów tańca, mile widziana będzie siłownia,na której wzmacniane będą poszczególne partie mięśni, uwierzcie trening taneczny + siłowy pozwala na wiele szybsze efekty w wykonaniu danej figury.

Ważną sprawą jest jednak tu by wszystko połączyć z głową,wiadomo,organizm potrzebuje odpoczynku by się rozwijać,wzmacniać i regenerować siły,więc ćwiczcie,ale z umiarem,na początku proponuje 3 treningi breaka w tygodniu i 2 siłowe,oczywiście jeśli to za dużo, można dobrać intensywność pod swoje potrzeby,wiadomo każdy ma inna kondycje na starcie.

Jeśli chodzi o strone siłową,dobrym ćwiczeniem w domu są pompki przy ścianie,a mianowicie stanie na rękach w pionie,opierając się o ściane i wykonywanie kolejno serii np. 4×10,ćwiczenie to bardzo pomaga przede wszystkim w wielu ewolucjach na rekach w powietrzu jak i różnych siłówkach, ale nie tylko,w parterze też przyda nam się ta siła,nie dajesz rady wykonać tego ćwiczenia? Zacznij od zwykłych pompek,po pewnym czasie oprzyj nogi na krześle,pozwoli to zwiększyć kąt nachylenia,przez co będziemy przygotowywać się powoli do wykonania pompek przy ścianie.

Po paru tygodniach ćwiczeń powinno już być widać efekty, jeśli się nie obijaliście, myślę że spokojnie będziecie dawać rade przy ścianie ;)

Ćwiczenie to tylko jedno z wielu,jakie możecie wykonywać,inne propozycje jak i całe plany treningowe,znajdziecie na naszym blogu!

Np. TUTAJ propozycja całego planu opartego wyłącznie na ciężarze własnego ciała (bez sprzętu)

Suplementacja w tańcu

Na początku gdy zaczynałem moją przygodę z tańcem,nie miałem pojęcia o tym temacie, myślałem że wystarczy to co jem ( w tym okresie czasu wszystko co miałem pod ręka hehe) i będzie cacy, szybko jednak odbiło się to w postaci ciągłego przemęczenia i braku motywacji do dalszych treningów.

Na początku najlepsze co możecie zrobić to poznać zasady zdrowego odżywiania ,musicie wiedzieć co jeść i jak rozkładać posiłki w ciągu dnia,co zaowocuje tym że nasz organizm będzie odżywiony i będzie miał materiał by odbudowywać energie straconą na treningu (bez wątpienia break pochłania jej olbrzymie ilości) no i będzie miał materiał budulcowy dla mięśni

UWAGA: jeśli ciężko wam utrzymać w miarę przyzwoitą dietę, powinniście sięgnąć właśnie po odżywki, jeśli macie szybką przemianę energii i ciężko jest wam przybrać na wadze pomimo tego że jecie dość spore ilości jedzenia, GAINER będzie dla was dobrym rozwiązaniem, standardowy GAINER to połączenie białek z węglowodanami z przewagą węgli.

Jeśli natomiast wasz metabolizm nie jest taki szybki i łatwo przybieracie na wadze, można zainwestować w BIAŁECZKO, które dostarczy materiału budulcowego dla waszych mięśni, przez co będą się rozwijały, a sam tłuszcz będzie się spalał,pamiętajcie BIAŁKO jest potrzebne, aby mięśnie rosły i się regenerowały, nie zastępujcie jednak nigdy zwykłego jedzenia odżywkami, na pierwszym miejscu naturalne jedzenie,a odżywki uzupełniają dietę, i tak ma to wyglądać.

Jeśli chodzi o suple, to przede wszystkim BCAA, bardzo przyspiesza regeneracje potreningową, i zapobiega katabolizmowi mięśni,czyli po prostu spalaniu przy intensywnym wysiłku(break dance)

Drugim suplem jakim często stosowałem była KREATYNA i różne jej formy, w przypadku tańca polecał bym jednak jabłczan kreatyny, który zwiększa nam siłę i wytrzymałość przez co treningi stają się bardziej intensywne!! a nie powoduje dużych skoków wagi.

Stosowałem także mono, i byłem zadowolony jednak zatrzymuje ono wodę w mięśniach, przez co przybrałem na cyklu parę kilo, co przy Break Dance nie jest zaletą większość figura zmusza nas do pokonywania ciężaru własnego ciała , więc jeśli decydujemy się na KRETKĘ to polecam jabłko!

TRENINGI, DIETY, PORADY SUPLEMENTACYJNE, znajdziecie na naszym blogu jak i w MOCNYM SKLEPIE :)

a tu dość stary filmik na którym Rambo wykonuje na treningu Windmill – jedną z figur breaka